PAINEL 13 1. LILLIAN RUSSEL (1861-1922) como Lady Teazle. Atriz e cantora norte americana. Fot.Benjamin Falk, 1904. 2. CAMILLE CLIFFORD (nascida em 1885). C.p. autografado. 3. MARIE STUDHOLME (1875-1930).Fot Johnston & Hoffmann (Londres). 4. EDNA MAY (1878-1948). Fot.Lizzie Caswall Smith. Circa 1903. Book Post Card. Ed.Rotary(Londres). 5. EDNA MAY. Fot. Lizzie Caswall Smith. Circa 1903. Midget Post Card. Ed.Rotary. 6. BILLIE BURKE (1861-1922). Ed. Rotary. 7. BILLIE BURKE. Ed. Rotary. 8. PHYLLIS DARE (1890-1975). Ed.Circa 1906. 9. ZENA DARE (1887-1975). Ed.Rotary (circa 1905). 10. EVELYN NESBIT (1886-1962). Fot.Foulshan & Banfield. Ed.Rotary. 11. LILY ELSIE como Alice em The Dollar Princess. Fot Foulshamm & Banfield. 12. GABRIELLE RAY. Ed. Foulsham & Banfield. Ed.Rotary. 13. GABRIELLE RAY. Ed.Foulsham & Banfield. Ed.Rotary. 14. GABRIELLE RAY. Ed. Rotary. 15. GABRIELLE RAY como Frou Frou em The Merry Widow. Fot.Foulsham & Banfield (1907). Ed.Rotary. |
![]() 1 |
COMÉDIA MUSICAL Na
segunda metade do século XIX, o Teatro clássico seguia seu
eterno curso de sucesso e glórias. Ocorria também o esplendor
do Teatro romântico. E acontecia uma transformação
importante: Uma valorização das formas teatrais mais intensamente
populares, as quais reuniam representações, pantomimas,
exibições diversas, músicas e danças, adquirindo
então características marcantes o Music-Hall inglês
e o Vaudeville francês. Esse refinamento dos espetáculos
de variedades foi assimilado e desenvolvido nos Estados Unidos e surgiu
então o American Vaudeville, uma das formas dominantes do Show
Business, no início do nosso século. Ali também estavam
em voga, bem como na Inglaterra, comédias ligeiras, operetas, formas
leves de entretenimento, muito apreciadas pelo público.
During
the second half of the XIXth. Century the classical theatre followed its
eternal course of success and glory. The splendour of the romantic theatre
was also taking place, and a very important transformation was occurring;
a greater value was beginning to be given to popular theatrical forms
that joined together acting, pantomime, variety shows, music and dance,
and gave to the English Music Hall and French Vaudeville some marked characteristics.
This refining of the variety shows was assimilated and incorporated in
the United States giving origin to the American Vaudeville, one of the
dominant forms of show business in the beginning of our century. The drawing
room comedies, operettas and light forms of entertainement that were so
much appreciated by the audiences and were the new fashion, were as popular
there as they were in England. |